Онлайн-курс “Покращення цифрових навичок викладачів та управлінського персоналу закладів профтехосвіти” від проекту «EU4Skills».
З метою підвищення рівня цифрової компетентності викладачі і майстри у навчальному закладі впродовж вересня – грудня 2021 року пройшли онлайн-курс “Покращення цифрових навичок викладачів та управлінського персоналу закладів профтехосвіти” від проекту «EU4Skills».
На онлайнових заняттях в Zoom педагогічні працівники виконували практичні вправи, де через форму (використання онлайнових застосунків) вони опанували підходи до змішаного та онлайнового навчання. Домашні завдання між заняттями були спрямовані на продовження навчання за темою заняття. Крім того, домашні завдання бути адаптовані для продовження навчання на базі закладів освіти разом з колегами та часткову організацію чи покращення ефективності змішаного/онлайнового навчання, викликаного посиленням карантину.
Любарський професійний ліцей удосконалює свою діяльність через
онлайн-курс "Про дистанційний та змішаний формати навчання"
У вересні 2021 року працівники Любарського професійного ліцею взяли участь у важливому етапі свого професійного розвитку - онлайн-курсі "Про дистанційний та змішаний формати навчання". Цей курс став не лише можливістю для співробітників ліцею вдосконалити свої навички, а й важливим кроком у напрямку модернізації освітнього процесу.
Дистанційне та змішане навчання стали необхідною частиною освітнього середовища в умовах сучасного світу. Розвиток технологій та впровадження цифрових інструментів у навчальний процес вимагають від педагогічних працівників постійного вдосконалення та адаптації. Онлайн-курс "Про дистанційний та змішаний формати навчання" став ідеальним інструментом для цього.
Під час курсу працівники ліцею мали можливість ознайомитися з сучасними методиками дистанційного та змішаного навчання, розглянути кращі практики використання онлайн-ресурсів та віртуальних інструментів у навчальному процесі. Це не тільки розширило їхні знання, а й дозволило здобути практичні навички, які можна застосовувати у повсякденній роботі з учнями.
Однією з ключових переваг такого курсу є те, що він надав можливість обміну досвідом між працівниками ліцею. Відкритий діалог та обговорення питань, пов'язаних із викладанням в онлайн-форматі, допомогли створити сприятливу атмосферу взаємопідтримки та співпраці.
Завдяки участі у курсі, працівники Любарського професійного ліцею стали більш компетентними у використанні цифрових засобів, а це сприятиме якісній організації навчального процесу в умовах дистанційного та змішаного навчання. Результатом цієї ініціативи буде покращення якості освіти та підготовка учнів до викликів сучасного світу. Любарський професійний ліцей продовжує свій курс до інновацій, а отримані знання стануть важливим ресурсом для досягнення нових вершин у сфері освіти.
Цифрограм для вчителів
Міністерство цифрової трансформації запустило національний проект з цифрової грамотності Дія.Цифрова освіта (https://osvita.diia.gov.ua/).
Мета проекту - навчити цифрових навичок щонайменше шість мільйонів українців до 2023 року. Для навчання обрано інноваційний формат освітнього серіалу.
Також Міністерством оприлюднено Рамку цифрової компетентності для громадян України (https://bit.ly/3rBs8KL). Цей інструмент створений для того, щоб покращити рівень цифрових компетенцій громадян, допомогти у створенні державної політики та плануванні освітніх ініціатив, спрямованих на підвищення рівня цифрової грамотності та практичного використання засобів і сервісів ІТ-технологій конкретними цільовими групами населення.
З цією метою розроблено Національний тест на цифрову грамотність - Цифрограм (https://osvita.diia.gov.ua/digigram). На даний час на платформі є доступними одразу 5 тестів. тепер користувачі можуть складати:
-
Цифрограм 1.0 для громадян;
-
Цифрограм 2.0 для громадян;
-
Цифрограм для вчителів;
-
Цифрограм для держслужбовців;
-
Цифрограм для лікарів.
Після складання тесту користувач отримує сертифікат, що підтверджує знання та навички. Більшість педагогічних працівників навчального закладу отримали електронні сертифікати , що засвідчують середній і високі рівні.
Через постійну роботу з учнями в дистанційній формі ставлення педагогів та директорів до цифрових технологій дуже змінилося. Тепер вони мають не просто швидко опанувати роботу з новими застосунками чи сервісами, а й планувати роботу з ними в майбутньому. В цьому завданні не обійтися без якісного аналізу, який нам допоміг провести інструмент SELFIE.
В період з 24 січня по 4 лютого 2022 року в нашому навчальному закладі проходило опитування , в якому брали участь 4 керівника,13 вчителів і 75 учнів. Опитування було анонімним та добровільним. Для учнів воно тривало не більш ніж 20-30 хвилин, а для вчителів – щонайбільше 40. Загалом на заповнення анкети надавалося 2 години. Після завершення опитування наш заклад отримав доступ до інтерактивного звіту про результати опитування своїх респондентів, який допоможе проаналізувати поточний стан справ та напрацювати план дій для розвитку цифрової трансформації в закладі.